Gry Matematyczne i Logiczne - Rok 2003/2004
XVIII Międzynarodowe Mistrzostwa Francji w Grach Matematycznych i logicznych
II Mistrzostwa Polski
I etap korespondencyjny - Zad 16



L1L2GPHC

16 - Gra w żetony (współczynnik 16)

Do trzech pudełek włożono 309 żetonów: do pudełka A włożono 101, do pudełka B - 103, a pozostałe do pudełka C. W grze bierze udział dwóch graczy, którzy wykonują ruchy na przemian. Każdy może wybrać niepuste pudełko i jeśli zawiera ono n żetonów, to może wyjąć z niego nie więcej niż √n żetonów, ale musi jednak wziąć co najmniej 1 żeton. Wyjęte żetony nie biorą udziału w dalszej grze. Wygrywa ten gracz, który jako pierwszy opróżni jedno z pudełek. Czy gracz wykonujący pierwszy ruch ma strategię wygrywającą? W karcie odpowiedzi wpisz "TAK" lub "NIE". W przypadku odpowiedzi "TAK" podaj liczbę ruchów, którymi gracz może rozpocząć zwycięską grę. Jeśli tych ruchów jest więcej niż jeden, podaj dwa z nich.







Jesteśgościem na tej stronie

Strona stworzona w 2005 roku przez Artur Hibner, Piotr Kryszkiewicz